"There is no sight on earth more appealing than the sight of a woman making dinner for someone she loves."
Thomas Wolfe

Food is Love © 2007-2010 | All Rights Reserved |
Please Ask First!
MyFreeCopyright.com Registered & Protected

Home Food Photography #4: Konsep - The Old Days

>> Tuesday, October 28, 2008



Konsep or Concept has been chosen by Dita, the organizer of Home Food Photography event, as the theme of its fourth edition.



Concept! What a word! Truly speaking, I've never shot my food with a concept. Usually, right after the food is ready to be photographed, I got the idea how to visualize it. But it is more to the styling thingy not the concept as I don't have much props. My fav photographer (he is my friend and teacher as well, though he will deny the last one) told me that property for a photographer is a must! Well, at this moment, I can afford that, not only because I have to be wise with my money (as a student), but also I don't have enough space to keep them. Just let me recycling what I have now. Hope you will not get bored seeing the same prop in different post here.

After making couscous (that supposed to be my entry for MKMW - Morocco), the idea of the old days flash through my mind. Imagining walking through the old town, and eating native foods from the street vendor somewhere in Morocco, has made me came up with this idea. Luckily, my better half just brought me some antique serving dishes from Jeddah (ya I know, Jeddah is not in Morocco, but the people in both Saudi and Morocco speak Arabic, no?).

To represent the old days, I used black background and light brown table cloth to accompany the antique dishes. That day, the sun shone brightly, that in normal situation I would be very happy since it's perfect for indoor photo shooting, but I wasn't. I needed it to be dark, to give the feeling of an old time. To manipulate the sunlight, I decreased the exposure value (EV) to one stop.



Though the result were not perfect, but I hope you can feel the ambiance of the old days.

Feedback are most welcome. Thanks!



Last but not least...
Happy B'day Dita oooppss I mean Pinot!
Wish you all the best and many happy returns.

17 comments:

.... Lia .... October 28, 2008 at 11:27 PM  

fotonya keren2 ...ajarin aku moto yg bagus dong sef...

MiNDY October 29, 2008 at 12:12 AM  

ide konsep-nya bagus. foto yg pertama gw seneng liatnya.

Ema October 29, 2008 at 1:27 AM  

Ketangkep banget Fa dgn old days nya.., dgn sgl assesories yg berbau timurtengah serasa ada di marroco bener deh..

Ipoet - Gata's Mom October 29, 2008 at 2:34 AM  

bener2 berasa old days nya....dari peralatannya yah ekren..aku suka liat foto kedua...kelihatan sambelnya jadi berasa kenikmatannya...ssslllrruuupp

Dita October 29, 2008 at 6:39 AM  

Fa, makasih ya buat entry-nya.
Dengan mikirin konsep foto lo jadi terlihat bernyawa, bukan sekedar benda mati yg dingin dan kaku. Ayo mulai sekarang jangan males mikirin konsep, karna gue tau foto2 lo akan makin dasyat.

mae October 29, 2008 at 1:27 PM  

aduh gila belum kerjain peer ini, moga wiken ini bs ngerjain...

mbak sef, propertinya nemu dimana tuh, kereeeeen.... fotonya juga!

Kitchen Flavours October 29, 2008 at 1:37 PM  

Like as always awesome photography. Nice blog look. Moroccon recipe looks tempting

Mochachocolata Rita October 29, 2008 at 1:37 PM  

wawww mantep banget accessoriesnya seffff...iriiiiii

sedih banget ga bisa keliling2 buka2 blog temen2 di kantor kayak duluuu hiksssssss T_T

Fitri October 29, 2008 at 7:59 PM  

poto keceeeeeh..konsep dah masuk.. property mendukung skaleeee... *celamitan langsung minta suami blaja prabotan keq gitu hahahhaha..

Lidia Sianturi October 30, 2008 at 11:14 AM  

mantaffffffff...seneng liat prop-nya, ngiler liat couscousnya...secara kesukaan gw gitu loh...

Rurie October 30, 2008 at 11:59 AM  

Keren fotonya Fa :)

Couscousnya terlihat menggoda...bagi donk....

Shari@Whisk: a food blog October 31, 2008 at 4:08 PM  

Those food props are beautiful!

bluesea7 October 31, 2008 at 10:37 PM  

Keren banget Fa, suasana old days-nyda dapet, propertynya keren abis, photonya 2 jempol! Welldone..

aku jg lagi nyari2 ide ni buat ikutan, mudahan bisa ikutan..

Retno Prihadana November 2, 2008 at 1:59 PM  

duuh sef, serasa berada di timur tengah gitu. Cakep fotonya

sefa firdaus November 6, 2008 at 8:09 PM  

Lia: thanks Li.. mau minta diajarin apa say?

Mindy: thanks Ndoel

Ema: ketangkep ya Mbak? asiiikkkkkk, hihihi... masih kurang sih Mbak, harusnya picture stylenya aku bikin nostalgia, jadi bakalan kayak foto bulukan :D

Ipoet - Gata's Mom: cobain dong sambelnya, aku udah tulis resepnya loh.. namanya Harissa, enak deh.. pedesnya mantep ;)

Dita: sama-sama Dit.
Sip, bakalan gue inget terus.. biar foto gue jadi lebih hidup dan flesibel :))

Mae: ini mah kebetulan aja Mae, coba kalo ditunda.. alamat gak ikutan, secara 2 minggu kemarin kameranya ada dirumah sakit :D
Propertinya dibawain dari Jeddah.. kan dibilangin dipostingannya :D

Kitchen Flavours: Thanks a lot Lubna!

Mochachocolata Rita: hunting Rit.. secara itu belinya di Jeddah tapi made in Cina :D

emang dikantor di block ya Rit? ada lagi ribet banget?

Fitri: terimakasihhhhhhhhhhhhh
gimana.. udah minta sama suami belum?

Lidia Sianturi: aku juga suka couscous... bikinnya gampang banget :D

Rurie: thanks Ri.. bagi fotonya aja mau?

Shari@Whisk: a food blog: Thanks Shari. My hubby brought them for me.

Bluesea7: terimakasih By.. oya gimana? jadi diikutin yg Halloween?

Retno Prihadana: konsepnya memang old daysnya TimTeng Mbak.. abis yg ada dikepala gitu sih :D
makasih pujiannya

Dwiana P November 17, 2008 at 9:30 PM  

all images are good but I like the first photo the most.
itu props nya gw sukaaaaaa!

sefa firdaus November 25, 2008 at 12:22 AM  

thanks Dwi...
hihihi.. gue tau deh, pasti elo naksir liat props-nya :D

“One cannot think well, love well, sleep well, if one has not dined well.”Virginia Woolf

Recent Post

Oatmeal Banana Almond Cookies - 2nd Annual O Foods Contest for Ovarian Cancer Awareness MonthSate PadangThe Beauty of Red and White
Summer DrinkCherry BlossomsClick May 2009: Cookies
Ayam Bumbu Paniki (Chicken ala Paniki) Judging for Click April 2009 - Spring/AutumnBinte Biluhuta

Category

Travel Warning

Indonesia is dangerously beautiful!

Indonesia is not only Bali. We have lots of beautiful places within the 5 biggest islands and thousands of small islands. Please click on the banner above for more information about Indonesian tourisms. And don't forget to explore the beauty of West Sumatra.

  Designed by Ourblogtemplates.com © 2008 | Modified by Sefa Firdaus © 2007-2015

Back to TOP