"There is no sight on earth more appealing than the sight of a woman making dinner for someone she loves."
Thomas Wolfe

Food is Love © 2007-2010 | All Rights Reserved |
Please Ask First!
MyFreeCopyright.com Registered & Protected

Menu Plan Monday: July 21st, 2008

>> Monday, July 21, 2008



Yay! I'm back with Menu Plan Monday . After exhausting weeks facing exams and presentation.. now I can take a deep breath and make a plan for our weekly menu.

Let's start:

Monday: Ayam Panggang Madu Lada Hitam (Black Pepper Honey Chicken BBQ) - This one I created in 2004, now become one of my better half favorite food.
Tuesday: Urap (Steamed Vegetables Mixed with Spicy Coconut Flakes) - I still have the left over of spicy coconut flakes from last Friday.
Wednesday: Loa Hoa (Glass Noodle Chicken Balls) - Actually I gave this one an alias "Bakso Keriting Kerupuk" (Cracker Curly Balls), I'll tell you the story later.
Thursday: Leftover.
Friday: Dining-out at Mensa.
Saturday: Lunch at the gathering
Sunday: Siomay (tentative depends on my mood).

7 comments:

Sheila July 22, 2008 at 1:25 AM  

Mmmm...ngiler duluan nih, Fa :D. Kalo kita tetanggaan, gue tongkrongin rumah lo tiap hari deh...hehehe.
Kemaren di tempat gue gerimis seharian. Bete banget, cucian gak kering :D. Hari ini sih gak ujan, tapi udaranya dingin banget. Bingung deh, sommer begini kok dingin ya. Cuaca emang amburadul nih.

Elsye July 22, 2008 at 6:59 AM  

waaaa endang2 booww makanannya :D, btw summer kok dingin sih gue pengennnnn...disini gila panas bangettsss

sefa firdaus July 22, 2008 at 8:04 AM  

@Sheila: doain dong Sheil.. gue pengen banget pindah ke Selatan.. jadipan kita bisa deketan ;)

kemarin ditempat gue hujan deres banget plus angin kenceng, trus matahari cerah tapi hujan dan dingin :D

cuaca yg aneh!

@Elsye: nah itulah Els, gue justru pengen panas kayak ditempat elo... soalnya prinsip gue lebih baik kepanasan daripada kedinginan

lagian kalo panas bisa pake sendal kemana-mana :D

Sheila July 22, 2008 at 7:32 PM  

Waaah...beneran punya rencana mo pindah ke Selatan nih? So pasti dong gue doain. Ntar kalo elo bikin roti jadi gak perlu nyari2 orang untuk makanin roti lo...hehehe (gue abis baca komen lo di dapurnya Elsye :D).

sefa firdaus July 23, 2008 at 12:43 AM  

iya Sheil... beneran pengen banget tinggal di Selatan

boleh banget ngabisin roti, cuma kalo gak enak aku jangan ditimpuk :))

Fitri July 23, 2008 at 11:50 PM  

yolooo..sefaaa, andai kita deketan .. qiqiiq.. *ngileeer..abis liat menu nya tuh..

sefa firdaus July 23, 2008 at 11:59 PM  

@Fitri: ayooo gitu pindah ke Jerman.. palign juga aku yg kesenangan.. bisa numpang makan :D

“One cannot think well, love well, sleep well, if one has not dined well.”Virginia Woolf

Recent Post

Oatmeal Banana Almond Cookies - 2nd Annual O Foods Contest for Ovarian Cancer Awareness MonthSate PadangThe Beauty of Red and White
Summer DrinkCherry BlossomsClick May 2009: Cookies
Ayam Bumbu Paniki (Chicken ala Paniki) Judging for Click April 2009 - Spring/AutumnBinte Biluhuta

Category

Travel Warning

Indonesia is dangerously beautiful!

Indonesia is not only Bali. We have lots of beautiful places within the 5 biggest islands and thousands of small islands. Please click on the banner above for more information about Indonesian tourisms. And don't forget to explore the beauty of West Sumatra.

  Designed by Ourblogtemplates.com © 2008 | Modified by Sefa Firdaus © 2007-2015

Back to TOP